Monday 6 July 2015

7 JULY 2015

Hari ini aku berasa sungguh sihat dan kuat untuk melangkah menghirup udara di luar. susun atur langkahku ,aku ikut tanpa halangan....melihat di sekelilingku yang sebok mengejar duniawi mengingatkan aku apakah mereka gembira dengan kehidupan mereka sekarang?? disana sini aku melihat penuh drama cinta...baik yang muda mahupun yang berusia..
berjalan kesana kemari,tertawa keriangan....lantas mengingatkan aku pada seseorang lelaki yang amat aku puja sejak bertahun lamanya.ya!!! dialah orangnya...hari ni detik ini 7 JULY 2015 genap 6tahun hubungan kami....seorang lelaki yang jauh beza sifatnya dengan aku..terlalu berbeza...kerna apa yang aku harapkan tidak pernah berlaku...dan apa yang terjadi luar jangkaanku...
siang malam namanya ku sebut2x...menjadi kebanggaanku setiap waktu apabila dia di sisiku...kehebatan perilakunya kadang2 menjadi bualan hangat apabila bersama teman-teman rapat. mana ada lelaki sehebat dia? aku yang memujanya atau mungkin juga kerana dialah satu-satunya lelaki yang mendapat seluruh isi hatiku...cinta yang aku beri tiada gantinya dan aku tidak pasti mana ianya hadir. yang aku pasti cintaku buatnya lebih dari bulan dan bintang... aku melihat kiri dan kanan ,rata2 pasangan yang berada didepan mataku kelihatan sungguh bahagia...wajah ceria mereka menunjukkan aku tentang itu..apakah cinta mereka sehebat cerita sebuah novel??atau apakah cinta mereka hanya berdasarkan kasih dan rindu semata-mata?? apa yang mereka tahu tentang erti rindu??kepayahan mempertahankan..? hari demi hari berlalu dan aku masih mampu bernafas dengan baik setiap kali terjaga dari lenaku....mengenangkan setiap malamku bukanlah sesuatu yang asing lagi.....mengenang memori bercinta, gelak ketawa adalah sesuatu yang pasti setiap hari..benarkah cinta itu tidak semestinya memiliki??kenapa harus begitu? apa harus aku jawab pada hatiku yang tidak pernah lupa mengingati namanya setiap kali nadiku berdetak? apa aku harus nyatakan pada jiwaku apabila setiap malam wajahnya saja yang datang menyinggah?? apa harus aku jawab pada setiap kali jatuh air mata yang mengalir setiap kali jatuh kerana sakit dengan keadaan ini? dunia ini kejam atau cinta yang mendera aku?? 
bagaimana harus aku membelai diriku sehebat cinta dan kasihnyaa...bagaimana harus aku membuktikan pada diriku yang aku seorang yang kuat dan tabah menerima semua yang tersirart? salahkan aku mencintainya? salahkah aku??? kalau aku tahu cinta tidak erpihak kepadaku mungkin aku tidak meneruskannya....tapi siapa aku ingin melawan kata hati??? setiap malam aku berdoa agar dia merasai getaran rindu dan cintaku yang teramat mencengkam jiwaku... kau ajarku kasih setulus seikhlasnya, tak pernah mengalah walau terpisah, sedikit pon tak berubah... biarlah aku simpan semua kisah cinta dan aku berjanji ia akan bersemadi sepanjang nyawaku.... biarpun kau pergi jauh ,namun cintamu akan kekal berakar dihatiku selamanya....aku redha yaallah!! kau berilah kekuatan kepadaku agar aku mampu meneruskan hari esok tanpa gagal!...
semoga cinta ini tidak pernah melemahkan keputusan yang pernah ku buat untuknyaaaa....amin ya rabballl alaminnnn.... 

No comments:

Post a Comment